Monday 30 November 2015

Entri #41 Outstation cum Bercuti Ke Cameron Highlands

Teks: Nur Hasliza Hamar
Foto : Nur Hasliza Hamar

Assalamualaikum w.b.t.

2-3 hari ini saya menemani en.suami outstation ke Ipoh, Perak. Begitu selalunya apabila suami mengajak menemaninya. Bagi saya inilah percutian kami. Selaku saudagar dari rumah yang mempunyai suami yang mempunyai pekerjaan yang hectic inilah percutian kami. 

Jika ada kelapangan kami akan teruskan membuat percutian mengejut. Seperti baru-baru ini. Dalam perjalanan balik dari Ipoh suami terus memberikan pandangan untuk kami sekeluarga bercuti ke Cameron Highlands. Kami suami isteri pun sebenarnya tidak suka merancang percutian kerana selalunya percutian yang dirancang tidak menjadi. 

Oleh kerana kami selalu ke Cameron Highland jadi percutian 'adhoc' kami tidaklah sesukar mana. Kami telah mengetahui di mana hotel murah even homestay yang selalu kami duduki, kami tahu di mana tempat yang sesuai untuk kami sekeluarga makan. Maklumlah makanan di 'atas' sememangnya agak mahal tetapi jika pandai mencari ia kita akan dapat makan dengan harga yang berpatutan. Kami juga tahu di mana untuk mendapatkan sayuran yang murah pada waktu kemuncak cuti sekolah. Carilah Kedai Mak Yam di hentian bas di Tanah Rata, di situ adalah kedai makan yang sedap dan juga harga berpatutan.



Baru nak mendaki ke Anjung Boh

Bersantap di Anjung Boh pulak. Padahal baru je mentedarah kat hotel :)

Layan si kecik yang tak pernah naik Cameron Highlands

Dia ni mmg suka bergambar

The whole family..abaikan si kecik yang teruja pada pokok dibelakang






No comments:

Post a Comment