Sunday 1 November 2015

Entri #20 Tips Penyusuan Berjaya dengan Qaseh Adinda & Sole



Bagaimana Qaseh + SOLE membantu membanyakkan susu ibu?
 
Pada dasarnya, kita semua memerlukan mineral dan nutrien yang cukup dan seimbang untuk prestasi kesihatan yang optimum.
 
SOLE - pati kristal garam mineral semulajadi yg bekalkan 84 jenis mineral manakala Qaseh Gold membekalkan nutrien dari formulasi pelbagai khasiat pemakanan sunnah dan herba yang terdapat di dalamnya.
 
Gandingan SOLE & Qaseh Gold ini menampung kekurangan mineral dan nutrien di dalam badan. Apatah lagi bagi ibu yang menu mereka pastinya memerlukan lebih mineral &nutrien - untuk prestasi kesihatan mereka yg lebih baik, lebih bertenaga dan jiwa serta emosi yang lebih tenang adalah faktor-faktor yang dapat bantu pengeluaran susu yang lancar.
 
 
 
 
Tips Penyusuan Berjaya
  1. Minum air kosong min 3L sehari
  2. Konsistensi jadual mengepam adalah penting setiap 3 jam dan kerapkan penyusuan 'direct'.
  3. Ibu-ibu harus menjaga pemakanan dengan mengambil diet pemakanan seimbang.
  4. TANDEM NURSING : Jika anda sedang menyusukan anak. Anda boleh mengepam di sebelah payudara lagi. Anda boleh melaburkan sedikit wang untuk mendapatkan double pam yang dapat menjimatkan masa untuk mengepam kedua-dua belah payudara dalam 1 masa. Biasanya proses pengepaman memakan masa 15-20 minit untuk sebelah payudara. Namun yang demikian, jika ibu-ibu mempunyai bajet yang terhad maka tiada salah untuk mendapatkan single pump sahaja. Apa yang penting kita berusaha untuk anak kita. Iya kan?
  5. Teknik MARMET : merupakan antara usaha yang dapat membantu meningkatkan susu ibu. Ia dilakukan dengan tangan. Ibu-ibu boleh dapatkan nasihat dari pakar laktasi atau pergi ke kelas penyusuan untuk belajar teknik marmet.
  6. Jika ibu-ibu merasakan pengeluaran susu tidak meriah, ibu-ibu boleh usahakan 'POWER PUMPING' di malam hari. 'POWER PUMPING' dilakukan antara tengah malam ke subuh di mana hormon prolaktin aktif dirembeskan ketika itu. Lakukan selama 3-7 hari secara konsisten. In shaa Allah hasilnya memberansangkan.
 
Cara Pengambilan Qaseh Adinda dan SOLE
 
Qaseh Adinda - 2 sudu pagi, 2 sudu tengah hari (optional), 2 sudu sebelum tidur malam
Sole - titiskan 3ml di dalam 1.5 L air. Minum setiap hari. *Boleh dijadikan minuman setiap hari. Kekerapan minum adalah lebih penting dan BUKANNYA kepekatan bancuhan tersebut
 
 
Harga Qaseh Adinda + Sole = RM130 (termasuk postage ke semenanjung. RM140 Ke Sabah/Sarawak)
 
 
Testimoni Penyusuan
 






 
 
SMS/ Whatsapp/ Telegram (016-412 6479)
Email : nurhaslizahamar@gmail.com

No comments:

Post a Comment