Thursday 8 September 2016

MINUMAN QOQO (KOKO) STEVIA MESRA DIABETES

Oleh : Nur Hasliza Hamar
Tajuk : MINUMAN QOQO (KOKO) STEVIA MESRA DIABETES


Assalamualaikum w.b.t.

Hari ni saja nak kongsi tentang minuman Malt yang saya minum sejak 2 tahun lepas. Inilah sahaja menggantikan Milo. Memang terlalu lama dah tak beli Milo. Anak-anak memang suka koko tapi saya mencari minuman malt yang kurang gula. 

Bila saya join menjadi pengedar Ana Edar, Ana Edar telah keluarkan minuman Qoqo Stevia dengan tujuan rakyat Malaysia dapat menikmati minuman malt yang sihat. Sihat macam mana ya?

Dalam Qoqo Stevia, hanya gula STEVIA digunakan iaitu sejenis gula yang berasal dari tumbuh-tumbuhan yang kebanyakan dalam kajian digunakan sebagai pengganti gula kepada pesakit diabetes.

Kita tahulahkan. Bila ada orang menghidap sakit diabetes maksudnya mereka tidak boleh mengamalkan makanan dan minuman yang tinggi gula. Jadi, stevia menjadi bahan ganti pemanis yang berbeza dari gula biasa. 

Oleh yang demikian, ia memang sesuai juga untuk seisi keluarga termasuklah anak-anak.

MANFAAT:

Tidak meninggikan gula dalam darah
Memberikan tenaga kerana rumusan Qoqo Stevia + Kurma (masih lagi pemanis semulajadi)




Ini gambar kek cawan yang saya buat untuk anak-anak saya menggunakan QOQO STEVIA



Untuk membuat pesanan boleh menghantar pesanan Qoqo Stevia anda melalui borang di bawah

SMS/ Whatsapp/ Telegram (016-412 6479)

No comments:

Post a Comment