Thursday 12 November 2015

Entri #33 Sudut Permainan Anak-Anak dalam Rumah

Teks : Nur Hasliza Hamar
Foto : Nur Hasliza Hamar

Assalamualaikum w.b.t.

Di rumah, saya menyediakan sebuah bilik kecil untuk sebagai sudut anak-anak bermain. Antara lain tujuannya adalah mereka tidak membuat sepah di ruang tamu. Jadi bagi saya elok untuk sediakan 1 sudut khas untuk mereka membaca, bermain, bersepah, berimaginasi dan sebagainya. Tak larat mommy nak mengemas anak.

Bilik ini sebenarnya bilik yang penuh barang katil dan sebagainya. Jadi, untuk merealisasikan impian mommy untuk buat bilik untuk hero-hero ni. Mommy guna kudrat mengangkut katil ke atas bagi clear semua. Then step by step mommy perlahan-lahan deko bilik.

Mommy hack shower curtain dari Kaison hanya RM19.90 saje untuk dijadikan langsir bilik. Mulanya ingat nak berkreativiti menconteng bilik. Tapi memikirkan mommy adalah seorang yang keras tangan, maka mommy rasa adalah patut untuk beli saja curtain yang boleh menampakkan bilik jadi menarik.


Kemudian untuk lantai mommy beli foam dari Giant. Lebih murah dari kat luar RM19.90 (10 keping) berbanding di luar RM30. Yang penting warna-warni. Kalau anak-anak berkuntau pun jatuh tak de lah sakit sangat. Mommy memang suka shopping barang educational toys. Mommy akan beli barang murah dan tahan lama. Kalau mahal sangat mommy selalunya akan cari di Nilai dan tengok display stuff seperti montessori educational stuff bawah langsir tu. Harganya hampir RM200, mommy dapat beli dengan harga RM120.


Tempat rolling ball tu mommy buat sendiri. Guna tempat gulung tisu dan kotak. Cuma sediakan bola ping pong dan anak-anak jatuhkan bola dan biarkan bola jatuh ke bawah. Seronok mereka. 

Sekiranya tiada bilik khas tak pe juga. Sediakan 1 sudut kecil dalam rumah dan hiaskan serta pastikan anak-anak tahu bahawa itu sahaja sudut tempat mereka bermain. Ini penting supaya, mama-mama tidak letih mengemas nanti. Anak-anak Qaseh Junior saya amat gemar berkreativiti jadi inilah tempatnya. Qaseh Junior memberikan mereka tenaga dan menjadikan otak mereka cerdas. In Shaa Allah..

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Rasa manis kurma pasti memikat hati si manja

Untuk membuat pesanan Qaseh Junior (RM66) tidak termasuk pos
klik link di bawah. Untuk pertanyaan boleh whatsapp saya. Kita boleh sembang-sembang ;)

SMS/ Whatsapp/ Telegram (016-412 6479)
Email : nurhaslizahamar@gmail.com


No comments:

Post a Comment