Monday 23 November 2015

Entri #39 Pengurusan Pendapatan Bonus Ana Edar

Teks : Nur Hasliza Hamar
Foto : Zalina Zulkifli (Leader Nurqaseh Network)

Sudah 3 tahun saya bersama keluarga Qaseh Gold. Dan sepanjang itu juga saya mendapat untung runcit + bonus setiap bulan. Ya bonus setiap bulan. Ia bergantung dengan usaha kita. Kita buat kitalah yang dapat apa yang kita usahakan.

Rakan niaga tahu bahawa bonus Ana Edar diberi secara bulanan. Siapa tak suka kan? Alhamdulillah sepanjang saya di bawah Ana Edar belum pernah lagi stok saya terperuk tanpa dijual. Kenalah usaha supaya mendatangkan hasil. Untung runcit lagi + bonus lagi.

Cek yang dapat boleh buat macam-macam mengikut keperluan masing-masing. Ada yang buat simpanan wang, ada yang buat simpanan emas, ada yang bayar insuran, ada yang buat simpanan pendidikan, ada yang buat bayar roadtax, simpanan untuk menunaikan umrah dan haji dan boleh buat modal pusingan. Ya, dengan cek Qaseh ni juga boleh restock Qaseh semula tau. Lagi berganda duit yang masuk.

Ada yang masih belum boleh buat simpanan tapi masih mampu cover perbelanjaan harian. Ha kan, lega dah satu perkara di situ. Kerana apa kita berbisnes sekecil mana pun bisnes kita tentu ada keperluan yang ingin kita sempurnakan. Dan dari sekecil itu kita berdikit dan berusaha untuk menjadi berjaya dan kaya seterusnya membuka peluang kepada orang lain mengikut jejak langkah kita.

Kalau dahulu kita menyumbang sadaqah sekecil RM5 mungkin selepas ini boleh bertambah menjadi RM50 seterusnya RM500 dan mungkin juga RM500K. Baca dan hadam buku Mudahnya Mencari Rezeki. Bukankah itu bermanfaat dan menambah saham akhirah kita? Sebagai seorang Muslim letakkan sadaqah sebagai suatu perkara wajib dalam urusan bisnes kita. Pendapatan kita akan lebih barakah dan jalan untuk murah rezeki itu lebih meluas.




No comments:

Post a Comment