Tuesday 10 November 2015

Entri #30 Qaseh Adinda Menyokong Kesihatan Ibu Mengandung

Teks : Nur Hasliza Hamar
Assalamualaikum w.b.t.
Biasanya wanita mengandung mengalami alahan dalam trimester pertama iaitu dalam 3 bulan pertama. Rasa lemah tidak bertenaga, mengalami alahan, perut sebu tidak selesa, paras hemoglobin rendah. Seperti saya sendiri, saya mengalami alahan sehingga 9 bulan. Bila anak keluar je dari perut, masa itulah alahan saya hilang dan nikmat makan berpantang amatlah terasa. 
Sesetengah wanita mengalami alahan sementara antara 3 minggu hingga 6 bulan kandungan. Masalah keletihan, tidak selesa, tidak bertenaga amat memberi kesan kepada self well being. 
Penat kot bila makanan yang masuk tak sempat dihadam akan dimuntahkan semula. Makan masa mengandung hanyalah cukupkan syarat sahaja. Percaya atau tidak, semasa mengandung anak kedua saya hanya mengamalkan Qaseh Adinda sahaja. Asid Folic yang dibekalkan oleh doktor jarang saya sentuh kerana pasti akan rasa mual. Namun bagi ibu-ibu yang boleh mengambil asid folik tu teruskan je lah. Keadaan setiap orang berbeza.
Asid folik yang diberi doktor juga selang masuk dan tidak. Kerana itu saya mengamalkan Qaseh Adinda. Masalah keletihan, hemoglobin rendah dapat diatasi. Kandungan asid folik dalam Qaseh Adinda membekalkan membantu perkembangan saraf dan otak bayi dalam kandungan.
Namun, malangnya ramai wanita tidak tahu penambahan pengambilan asid folik perlu dilakukan tiga bulan sebelum mengandung. Jadi, bagi sesiapa yang hendak mengandung tu, preparation mengambil asid folik 3 bulan awal adalah perlu.
  • Qaseh Gold Adinda yang diperkaya dengan makanan-makanan sunnah seperti Kurma dan Delima memenuhi bekalan asid folik yang diperlukan ibu mengandung setiap hari.
  • Zat Besi sangat penting untuk wanita mengandung. Kekurangan zat besi menyebabkan paras Hemoglobin menjadi rendah (kekurangan sel darah merah) atau dikenali sebagai Anemia. Qaseh Gold Adinda sangat kaya dengan unsur zat besi.
  • Qaseh Gold Adinda membekalkan prebiotic (makanan kepada probiotik) semulajadi dari Gam Arab.
  • Qaseh Gold Adinda Juga mengandungi 'potassium' yang dapat mengelakkan kekejangan kaki yang dihadapi oleh ibu mengandung.

Tahukan anda Khasiat QASEH GOLD ADINDA – Formulasi Makannah adalah supliment terbaik Untuk Ibu Mengandung:
✔ Membantu menguatkan sistem PERTAHANAN badan (sistem imun).
✔ Membantu mengurangkan 'Morning Sickness' (alahan ibu mengandung).
✔Membekalkan TENAGA yang berpanjangan.
✔Merangsang penghasilan SUSU IBU yang banyak sejak dari mengandung.
✔Melawaskan masalah PEMBUANGAN yang dialami wanita mengandung
✔ Membantu TUMBESARAN otak bayi dalam kandungan.




Gambar diambil 2 jam selepas melahirkan. Saya sempat mengambil 5 sudu Qaseh Adinda sebelum dihantar ke bilik bersalin. Alhamdulillah, sehingga petang saya dapat melayan sanak saudara yang melawat saya dan Umar di hospital.

Untuk membuat pesanan Pakej Penyusuan (Qaseh Adinda + Sole)
klik link di bawah. Untuk pertanyaan boleh whatsapp saya. Kita boleh sembang-sembang ;)

SMS/ Whatsapp/ Telegram (016-412 6479)
Email : nurhaslizahamar@gmail.com

No comments:

Post a Comment