Tuesday 17 November 2015

Entri #36 Free Market Bandar Seri Putra

Teks. Nur Hasliza Hamar
Foto : Nur Hasliza Hamar

Assalamualaikum w.b.t.

Mungkin terlalu penat hari tu saya terlupa nak update mengenai Program Free Market yang saya join. Mula berdebar juga takut barang yang dibawa sedikit sangat. Alhamdulillah, rupanya banyak barang yang di'bersih'kan dari almari dan stor saya. Barang-barang seperti baju kurung ketika zaman sekolah menengah masih elok tersimpan dan masih boleh dipakai.

Di bawah antara gambar-gambar yang sempat saya ambil sekitar Program Free Market Bandar Seri Putra. Ramai pengunjung yang datang. Jemputan VVIP adalah Ibu Tunggal dan Anak-Anak Yatim. Ambillah mana yang berkenan dengan bayaran SENYUM :) dan ucapan terima kasih.

Rasa puas apabila melihat mereka gembira. Semoga barangan tersebut dapat dimanfaatkan sepenuhnya. Sebenarnya di dalam kita berniaga konsep amal jariah seperti ini sebenarnya merupakan 'panggilan' rezeki kepada kita. Pernah membaca buku Mudahnya Menjemput Rezeki? Program seperti ini adalah antaranya.

Rezeki bukan sahaja datang berbentuk fizikal. Nikmat kesihatan, keharmonian dan kerukunan keluarga, menerima bantuan, rezeki kita diperluaskan oleh Allah dalam pelbagai bentuk. Selalu saja kita diingatkan supaya jangan fikir apabila kita bersedekah kita akan menjadi miskin. 

oh, ya. Dikhabarkan next Free Market mahu diadakan lagi. Jadi, inilah masanya mengumpul barangan untuk disumbangkan pada yang memerlukan. Saya akan menguar-uarkan di fb saya https://www.facebook.com/nurhasliza.hamar. Take a goo care everybody. Sayang semua..









 Pn. Hani yang bertanggungjawab menguruskan promosi program


No comments:

Post a Comment