Sunday 22 November 2015

Entri #38 Khidmat Bimbingan dan Latihan Berniaga Qaseh Gold

Teks : Nur Hasliza Hamar
Foto : Nur Hasliza Hamar

Assalamualaikum w.b.t. 

3 hari tiada update kerana menguruskan beberapa perkara yang belum diselesaikan untuk booth di Melaka. Dan yang terbaru saya mendapat jemputan untuk melibatkan diri untuk booth di SME Corp 4 hari sebelum bermulanya event di Melaka. It's a good start ha ;).

Kenapa baru bermula? Saya ingin keluar dari kepompong. Sebelum ini pergerakan terhad dan terbatas. Apabila anak-anak sedikit membesar ia memudahkan saya meneruskan misi untuk mencari sesuatu yang lebih bermakna. Iaitu mencari nilai tambah dalam kehidupan saya. 

Apabila baru bermula seharusnya saya mencari ilmu tambahan. Jadi, Jumaat lepas saya ke Sungai Buloh untuk bersama-sama dengan leader Puan Zalina Zulkifli dari NurQaseh Network untuk menambah ilmu. Berbincang, bersembang santai sahaja. Alhamdulillah, memandu dari Bangi ke Sg Buloh mencabar dengan 2 hero berusia 3 dan setahun lebih. Duduk tak diam, jalan pula banyak di tutup, maklumlah Presiden Amerika datang kan huhu.. Kami tiba ke destinasi dengan selamat walau lewat 1/2 jam. 

Untuk berbisnes, kita perlu ada ILMU BERNIAGA
Perlu tahu kenapa kita berbisnes. Takkan suka suka kan. Tentu kita ada matlamat berbisnes. Mahu langsaikan HUTANG, mahu menjadi KAYA, mahu MENCAPAI TARAF HIDUP TERBAIK untuk keluarga kita.

Bagaimana kita mahu menjual produk kita?
Bagaimana pengetahuan produk kita?
Bagaimana kita mahu mengetahui pengetahuan produk jualan kita?
Siapa sasaran pembeli kita?
Bagaimana untuk close deal dengan pelanggan kita?
Bagaimana untuk kita tingkatkan jualan kita?
Apakah strategi pemasaran yang perlu kita gunakan?
Bagaimana hendak uruskan akaun?
dan banyak lagi yang perlu kita cungkil..

HQ Ana Edar banyak memberikan peluang untuk rakan niaga dan stokis meningkatkan pengetahuan berniaga dari masa ke semasa. Bermula dari pengetahuan produk Sunnah Food Workshop yang memberikan input kandungan produk secara terperinci, NLP Sales Power,  Pelan Pemasaran dan sebagainya. Ia diatur sebaiknya untuk membantu surirumah khususnya atau mereka yang bekerja secara amnya untuk membuat pendapatan sampingan.

Apabila kita mahu berniaga, kita juga perlu mencari waktu untuk mencari ilmu. Ingat ya..ilmu tidak datang bergolek. Justeru, pengorbanan itu perlu untuk berjaya. Buka mata dan lihat disekeliling kita berapa ramai yang dahagakan ilmu perniagaan. Sanggup ke kelas, seminar, kursus berbayar kerana inginkan meningkatkan nilai tambah dalam diri. Ada yang memandu dari jauh tetapi kerana sebab pulangannya begitu 'mahal' dan mereka sanggup.

Kita punya pilihan, berada di aras yang sama atau kita melangkah untuk menjadi lebih baik dari sekarang. Jom berjaya bersama-sama. 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Pendaftaran untuk menjadi rakaniaga Qaseh masih dibuka
Promsi Pakej Ekonomi Pakej Terendah
Anda akan dibimbing secara online dan offline


SMS/ Whatsapp/ Telegram (016-412 6479)
Email : nurhaslizahamar@gmail.comFacebook : https://www.facebook.com/nurhasliza.hamar

No comments:

Post a Comment