Tuesday 29 December 2015

#47 Sekolah : Anak Qaseh Juniorku Sudah Besar

#47 Sekolah : Anakku Dah Besar

Teks : Nur Hasliza Hamar
Foto : Nur Hasliza Hamar

Assalamualaikum w.b.t

Lama bercuti dari menulis. Hari ini saya punya pengalaman baru. Hantar anak ke sekolah. Satu perasaan yang tidak dapat digambarkan. Dengan fi'il anak yang suka memerap saya sudah dapat mengagak ada bibit drama air mata akan terjadi.

Tu dia anakku..dari luar gate boleh dengar suaranya menangis :)

Justeru, setahun yang lepas saya mula tanamkan dan buat mind setting anak saya untuk ke sekolah pada tahun 2016. Setahun, gulp. Setiap hari akan ada perlakuan yang saya akan relatekan kepada keadaan di sekolah. Menyanyi, menari, bermain, membaca buku, susun kasut, simpan permainan dan sebagainya.

Kata-kata 

"susun selipar nanti di school teacher akan minta abang susun selipar cantik-cantik"

"Main sama-sama dengan kawan-kawan nanti kawan kawan suka dan sayang abang"

Hari ini hari pertama orientasi ke tadika. Si anak masih menangis tidak biasa dengan persekitaran baru. Si anak mahu ke sekolah tetapi tidak mahu memakai uniform. pheww. Saya kalah. Dia masih tidak mahu memakai uniform. Tapi nak tak nak kena paksa juga sambil ada pujuk pujuk dan 'upah' benda yang disukai. In shaa Allah dia akan dapat atasi persekitaran baru itu. Itu harapan saya.

Saya tidak lupa memberikannya susu untuk di minum dan juga Qaseh Junior sebagai langkah berjaga-jaga dari dijangkiti penyakit berjangkit seperti demam, selsema dan batuk.





Sama ada anda memilih untuk mencegah semasa anda sihat ataupun setelah anda sakit? Hanya RM66 tidak termasuk pengeposan. Buat pesanan anda di E-Shoppe Qaseh Gold

SMS/ Whatsapp/ Telegram (016-412 6479)

No comments:

Post a Comment